Στα πλαίσια των ποικίλων προγραμμάτων που συμπληρώνουν το εκπαιδευτικό έργο, υλοποιούνται κάθε χρόνο διάφορα περιβαλλοντικά και εκπαιδευτικά  προγράμματα με την ευθύνη εκπαιδευτικών και την συμμετοχή μαθητών από διάφορες τάξεις του Σχολείου.

Την σχολική χρονιά 2009-2010  υλοποιούνται  τα παρακάτω περιβαλλοντικά και εκπαιδευτικά προγράμματα.

 

1. Περιβαλλοντική εργασία για τις ΘΕΡΜΕΣ ΠΗΓΕΣ

Υπεύθυνοι καθηγητές: Δημητρακάκη Αικατερίνη, Παπαδοπούλου Παρασκευή.

Στο πρόγραμμα οι μαθητές θα εργασθούν κατά ομάδες συλλέγοντας υλικό και θα κληθούν να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις:

  • Πώς σχηματίζεται γενικά μία πηγή.
  • Πότε μπορεί η πηγή να χαρακτηρισθεί θερμομεταλλική (θερμή).
  • Έχει η Ελλάδα ή η Κρήτη θερμές πηγές και πού βρίσκονται αυτές.
  • Γιατί χαρακτηρίζονται ως ιαματικές οι θερμές πηγές.
  • Από πότε τις χρησιμοποιεί ο άνθρωπος και για ποιους λόγους. Τι συνέβαινε σχετικά στην αρχαία Ελλάδα.
  • Σε ποιόν ανήκουν (εκμετάλλευση) οι θερμές πηγές στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης έκθεση φωτογραφικού υλικού από:

α) θερμές πηγές όπως ήταν ή είναι σήμερα,

β) την φύση γύρω από τις θερμές πηγές,

γ) τις εγκαταστάσεις λουτροθεραπευτηρίων όπου υπάρχουν.

 

Τέλος το στα πλαίσια του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί εκδρομή των μαθητών που συμμετέχουν στη Θεσσαλονίκη-Μακεδονία και θα επισκεφθούν ενδιαφέρουσες τοποθεσίες, (Καταρράκτες Έδεσσας, λουτρά Αριδαίας κλπ.)

 

 

2. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

«Η συμβολή του αθλητισμού στην υγεία και πνευματική απόδοση των εφήβων»

Υπεύθυνοι καθηγητές Δημητρακάκη,Αικατερίνη και Μαμούχα Τίνα

Ο σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να διερευνήσουν οι μαθητές τα οφέλη αλλά και την αναγκαιότητα του αθλητισμού και της άσκησης γενικότερα, στη σωματική και ψυχική τους υγεία. Η συμμετοχή σε κάποια αθλητική δραστηριότητα δεν εμποδίζει την επίδοση στο σχολείο αλλά τη βοηθά. Η ενασχόληση με τον αθλητισμό συμβάλλει στην ολοκληρωμένη διάπλαση και διαπαιδαγώγηση των εφήβων.

 

Παράλληλα, θα διερευνήσουν στατιστικά: α) τις επιδόσεις στα μαθήματα των μαθητών που αθλούνται συστηματικά και β) τις απόψεις των μαθητών γι' αυτό το θέμα (ερωτηματολόγιο).

Τα θέματα που θα επεξεργαστούν οι μαθητές είναι:

1) Αθλητισμός και σωματική υγεία:Καλή φυσική κατάσταση, συμμετρική σωματική διάπλαση, ευρωστία.

2) Αθλητισμός και υγιεινή διατροφή: Παχυσαρκία εφήβων, πρόληψη ασθενειών, μέσον για εξασφάλιση καλής μελλοντικής υγείας. Όχι στο κάπνισμα, όχι στο αλκοόλ.

3) Αθλητισμός και ψυχική υγεία:Αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση, αυτοσυγκέντρωση, αυτογνωσία, επιμονή, υπομονή, μαχητικότητα, ομαδικό πνεύμα.

4) Αθλητισμός και ηθικές αξίες:Ευγενής άμιλλα, συνεργασία, ομαδικότητα, κοινωνική συνείδηση, όχι βία στα γήπεδα, όχι στα αναβολικά.

5) Αθλητισμός και πολιτισμός:Σχέση με τέχνες. Καλλιέργεια ρυθμού, αρμονίας, καλαισθησίας, εκφραστικότητας.

6) Αθλητισμός και πνευματική απόδοση:Δεν εμποδίζεται η καλή επίδοση στο σχολείο αν γίνεται καλή οργάνωση του ημερήσιου χρόνου και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου γι' αυτό το σκοπό. Ελάττωση της καθιστικής ζωής (τηλεόραση, Η/Υ).

7)Αθλητισμός και ψυχαγωγία.

8) Η διαχρονική αξία του αθλητισμού: ιστορικά αλλά και στη ζωή του ανθρώπου διαχρονικά. Η αξία της δια βίου άθλησης.

9) Οι αρνητικές πλευρές του αθλητισμού: Φιλοδοξία, εγωισμός, ανέντιμος τρόπος συμμετοχής.

10) Συμβουλές για σωστή και ασφαλή γύμναση.

Στα πλαίσια του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί εκδρομή 1 ή 2 ημερών στην Αθήνα,  στο ΟΑΚΑ, ΤΕΦΑΑ, τον ιστορικό Πανελλήνιο Γ.Σ., Μουσείο Ακρόπολης ή Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

 

3. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. Γνωριμία με τη Νεοελληνική ποίηση.

Υπεύθυνοι καθηγητές, Ευθυμίου Ελευθερία, Μαργαρίτη Ελένη, Τζαγκαράκη Χρυσούλα, Σκιαδαρέσης Παναγιώτης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει γνωριμία και ενασχόληση με τους βασικούς εκπροσώπους της νεοελληνικής ποίησης από τη  Επτανησιακή σχολή ως την μεταπολεμική εποχή, με τον αλεξανδρινό ποιητή Κ. Καβάφη και τον ποιητή των ναυτικών Καββαδία.

Στο πρόγραμμα μετέχουν μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου.

Οι μαθητές ανέλαβαν να αναζητήσουν πληροφορίες σε εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, και διαδίκτυο σχετικά με βιογραφικά στοιχεία, εργογραφία, κριτικές και μελοποιήσεις σχετικά με τους ποιητές. Μετά τη συλλογή του υλικού θα γίνει επιλογή και οργάνωση κατά θεματικές ενότητες

Τα αποτελέσματα της εργασία θα κυκλοφορήσουν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

Μετά τη λήξη του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί εκδρομή των συμμετεχόντων με προορισμό τα Επτάνησα- Μεσολόγγι - Πρέβεζα.

 

4. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄  Γυμνασίου συμμετέχουν φέτος σε δύο περιβαλλοντικά προγράμματα με την παρότρυνση και την εποπτεία των καθηγητριών τους κ. Λιανού Σοφίας  ΠΕ 05 και Φραγκιαδάκη Ειρήνης ΠΕ02.

Εντάσσονται στο ευρύτερο δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια» με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών για ένα καθαρό περιβάλλον.

Το πρώτο πρόγραμμα με τίτλο « Ακτές του Ρεθύμνου» αποτελείται από πέντε θεματικές ενότητεs:

  • Ακτές Ρεθύμνου- Γαλάζια Σημαία
  • Βιοποικιλότητα ακτών
  • Αίτια ρύπανσης των ακτών
  • Προτάσεις-μέτραγια προστασία ακτών
  • Εναλλακτικέςμορφές τουρισμού

Στόχοι του προγράμματος:

  • Nα γνωρίσουν οι μαθητές τη γεωγραφική θέση της Κρήτης και την πολιτική διαίρεση του νησιού.
  • Να εντοπίσουν τις ακτές του Νομού Ρεθύμνου και να τις αναδείξουν με εικόνες
  • Να διακρίνουν τις καθαρές ακτές που έχουν βραβευθεί με τη «Γαλάζια Σημαία»
  • Να ανακαλύψουν τη βιοποικιλότητα των ακτών και να επισημάνουν την ανάγκη προστασίας και διατήρησης των ζωντανών οργανισμών.
  • Να ερευνήσουν για τα αίτια που προκαλούν τη ρύπανση των ακτών
  • Να προτείνουν μέτρα προστασίας των ακτών σε συνεργασία με τους φορείς του τόπου.
  • Να προβάλλουν τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  • Να συνθέσουν συλλογικά μία εργασία με τη μέθοδο «project» και να την παρουσιάσουν στο τμήμα τους.

Στη διάρκεια του προγράμματος που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε ΚΠΕ εντός και εκτός της Κρήτης.

 

Το δεύτερο πρόγραμμα έχει τίτλο «Επαναχρησιμοποίηση υλικών και εξοικονόμηση πηγών ενέργειας». Αποτελείται από δέκα θεματικές ενότητες.

Σκοποί και στόχοι του προγράμματος:

  • Επαναχρησιμοποίηση υλικών μέσα από απλές, καθημερινές πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον
  • Ανταλλαγή πληροφοριών, απόψεων, ιδεών μέσω επισκέψεων, διαδικτυακών διαδικασιών, ευαίσθητων οικολογικά περιοχών και άλλων κοινωνικο-οικολογικών δράσεων.
  • Ανάλυση των εννοιών
  • Ανακύκλωση- Επαναχρησιμοποίηση
  • Αξιολόγηση της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών για την εξοικονόμηση πηγών ενέργειας.

Μεθοδολογία

  • Διερευνητική προσέγγιση
  • Μελέτη και έρευνα
  • Διασύνδεση γνωστικών αντικειμένων
  • Βιωματικές δραστηριότητες
  • Επισκέψεις σεΚΠΕ της Κρήτης
  • Εκδρομή και επίσκεψη στο ΚΠΕ Μυτιλήνης
  • Ομαδοσυνεργατική μέθοδος για το σχεδιασμό, την παρουσίαση και την υλοποίηση του προγράμματος.

 

5. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Το ελληνικό  στοιχείο στη πόλη του φωτός»

 

Υποθέματα

-         Ελληνικές αρχαιότητες στο Παρίσι

-         Ελληνικός ρυθμός σε μνημεία της Γαλλίας

-         Ελληνικές επιδράσεις στη τέχνη

-         Έλληνες που έζησαν και ζουν στο Παρίσι

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

-να γνωρίσουν οι μαθητές τα ελληνικά μνημεία που βρίσκονται στα μουσεία του Παρισιού

- να ανακαλύψουν τις επιδράσεις της ελληνικής τέχνης στα γαλλικά  μνημεία

- να ερευνήσουν για την παρουσία του ελληνικού στοιχείου  στη γαλλική πρωτεύουσα

Μέθοδοι υλοποίησης:

-αναζήτηση πληροφοριών μέσω διαδικτύου

- συνεργασία και επικοινωνία με μαθητές της Γαλλία

- παρουσίαση των εργασιών με τη μέθοδο project

 

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί  με την εκπαιδευτική εκδρομή στο Παρίσι.

 

Video Σχολείου

Go to top